sobota 20. září 2014

A co odpoledne?



Sbalím si kufry dřív, než jsem si myslela… Ne, že by mě tu už nechtěli:-), ale stěhuju se blíž k Dvojčatům. Konkrétně do levého křídla volontérského domku ‚Savio‘… Čeká mě tam generální úklid, ale je to příjemná změna…

Jak jsem slíbila v posledním článku, dnes Vám poreferuju, jak tu žijeme odpoledne během týdne.
S dobrovolníky se věnujeme holkám. Každý den v týdnu je vyhrazen jiné aktivitě. 

V pondělí je to čtení a procvičování násobilky. Když jsme měli poradu se Sr. Florence a ‚mamami‘, nechápaly jsme s Dvojčaty, proč by se holky měly učit ‚timetable‘ – tedy rozvrh. Všichni se začaly smát a bylo nám vysvětleno, že ‚timetable‘ je také výraz pro tabulku násobků – základní násobilku. Jako je 5 x 6 (five times six), 2 x 3 apod… Holky ji jakž takž zvládají, ale jenom díky prstům a čárkám, které si musí dělat, když už jim prsty na rukou ani nohou nestačí:-)…


Úterý patří sportu a hrám. Máme za úkol připravit aktivity pro malé holky, ale i pro velké. Ty starší se ze školy vracejí později, proto je nejjednodušší vzít míč a zahrát si s nimi netbal nebo volejbal… Mladší jsou zase maximálně spokojené, když můžou celé dny dokola hrát jednu jejich hru, která má spoustu názvů – jedním z nich je ‚Stone game‘. Je to něco jako vybíjená, akorát v poli je vždy jenom jeden hráč, který kromě toho, že se vyhýbá míči, má ještě za úkol, rovnat kameny do plechovky (nebo boty do krabice nebo plechovky do krabice – zkrátka, co je po ruce). Pokud chytne míč, je třeba ho hodit co nejdál, aby měl čas na plnění plechovky:-). Už jsem to s holkama taky kolikrát hrála a je to opravdu rychlost… 

'Stone Game'
Ale teď v úterý jsme se jim snažili ukázat i jiné hry, které se dají hrát, a po předchozích protestech, že žádná hra nemůže být tak dobrá, jako ta jejich, jsme si všichni naše hry užily…


Středy a čtvrtky patří výhradně vyrábění. Holky tvoří předměty, které se potom dají nabídnout k prodeji. Jsou to např. růžence, náramky, náhrdelníky, náušnice, koberečky, háčkované čepice a další. Jsou moc šikovné a tvořivé…

Pátky patří úklidu – je potřeba uklidit pokoje, ale i všechny místnosti, které se v průběhu týdne používají.

Večery od pondělí do čtvrtka trávíme s holkami studiem. Každá z dobrovolnic máme skupinku holek, ze stejné třídy, kterým se věnujeme – já mám z páté a šesté. Děláme společně úkoly a zároveň se snažíme pracovat na slabých místech v učivu, aby všechny holky zvládly závěrečné zkoušky. 

Tyhle holky ještě do školy nechodí:-)

Páteční večery jsou specifické – každý pátek v měsíci budeme mít jiný program. Tento pátek připadl na taneční večer. S Dvojčaty jsme daly do kupy hudbu, společně s Juliet (jedna z dívek) připravily techniku a večer mohl začít. Naše ‚party‘ se konala v jedné z budov tady v City of Hope – je to takový sál s podiem a dostatkem místa na tancování. Holky tanec milují a bylo to poznat. Jejich taneční styl se budeme s Dvojčaty těžko učit. Každopádně, zjistila jsem, že čím bláznivější kreace člověk zkouší, tím větší ohlas to u holek vzbudí… Škoda, že taneční večery máme jenom jednou do měsíce.


Co se týče mé další činnosti - mým specifickým úkolem se stala knihovna. Protože jsme s Martinou začaly s holkama o prázdninách číst a objevila jsem skříň plnou knih, hodila jsem slovo se Sr. Florence o možnosti knihovny pro holky. Shodou okolností sestra něco podobného měla už dlouhou dobu v plánu, tak slovo dalo slovo a já jsem začala dělat pořádek ve všech knihách, co tu jsou (nemyslím tím školu – ta má vlastní knihovnu)… ukázalo se, že ‚kouzelná skříň‘, kterou jsem objevila, není jediným zdrojem čtiva. Snažím se všemi knihami prokousat a udělat v nich systém. Vytvořila jsem štítky pro lepší přehlednost a všechny je sepsala do počítače… Tak snad nám pořádek v knihách vydrží minimálně po ten rok, co tady budu…:-)

To je pro dnešek všechno… Teď si už konečně musím jít sbalit ty kufry…:-)


P.S.: Tento týden jsem nepořídila žádné snímky, tak pro doplnění atmosféry jsem přidala některé starší…


Žádné komentáře:

Okomentovat